Schimburi Ulei

Uleiul de motor este, fără doar și poate, unul dintre cele mai importante lichide de sub capota autoturismului, iar utilitatea sa condiționează buna funcționare a mașinii pe care o conduci. Însă chiar și în spatele unui astfel de lichid extrem de important stau o serie de piese auto, ce au rolul de a permite uleiului să protejeze pentru cât mai mult timp componentele motorului, în timpul frecării acestora.

Schimburi Filtre

O masina are o serie de filtre menite sa protejeze motorul si sa asigure buna functionare a acestuia. Filtrul de aer este unul din aceste filtre, iar daca filtrul de ulei se schimba de fiecare data cand se schimba uleiul, filtrul de aer este in general ignorat. Din pacate, o operatie de rutine si foarte simpla, cum ar fi schimbarea filtrulul de aer, poate duce la probleme serioase atunci cand este ingorata.

Schimburi Ulei Servodirectie

Durata de viață utilă a servodierecției este proiectată pentru întreaga durată de viață a unei mașini, dar numai dacă sistemul nu are scurgeri de lichid. Folosind ulei care nu corespunde standardelor sau înlocuirea lui cu întârziere sunt cele mai frecvente cauze ale defectării servodirecției.

Schimburi Ulei Cutie Viteze

Cutia de viteze este o componenta importanta a masinii, indiferent ca este vorna despre o cutie de viteze automata sau despre o cutie de viteze manuala. Indiferent de tipul acesteia, orice posesor de masina trebuie sa stie ca, din cand in cand, uleiul de la cutia de viteze trebuie schimbat.

Schimburi Lichid de Frana

Odata cu trecerea timpului, lichidul de frana isi pierde din proprietati, iar atunci trebuie schimbat.
De obicei, el se inlocuieste o data la 2-3 ani sau cand s-a atins pragul de 12.000 de km. Cand nivelul sau scade inainte de aceasta perioada, poate fi completat. Aceasta scadere este perfect normala si este cauzata de uzarea placutelor de frana, insa scaderea repetata si in cantitati mari este primul semn al unei defectiuni la sistemul de franare.

Schimburi Lichid de Racire

Lichidul de racire este un lichid depozitat in radiatorul masinii. El are doua functii principale: previne supraincalzirea si coroziunea motorului si lubrifiaza componentele cu care intra in contact, precum pompa de apa. Poate te intrebi care e diferenta dintre antigel si lichidul de racire.
Lichidul de racire trebuie sa fie intotdeauna si antigel. Aceste fluide ajuta lichidele sa nu sa inghete la temperaturi foarte mici sau sa fiarba la temperaturi de peste 100° – situatii des intalnite pe timpul verii. Doar o combinatie optima de antigel si apa ofera protectie maxima pentru sistemul de racire al masinii tale.

Verificare Sistem Franare

Unul dintre sistemele unui autoturism, in care ne punem toata increderea ca va contribui decisiv la siguranta noastra este sistemul de franare. Si nu este vorba doar despre siguranta noastra si a pasagerilor pe care ii transportam, este vorba despre securitatea tuturor participantilor la trafic.

Verificarea tuturor semnalelor luminoase

Verificarea Martorilor  luminosi de pe bord

Martorii de bord au rol extrem de important, întrucât aceștia anunță probleme, uzuri, erori sau defecțiuni la anumite sisteme ale mașinii. Numărul martorilor de bord diferă de la model la model și de la producător la producător. În continuare, am pregătit o listă cu peste 50 de martori de bord, denumirea și explicația acestora.

Verificarea capacitatii de racire a instalatiei de aer conditionat

Aerul conditionat al masinii este un sistem foarte important caruia soferii, deseori, nu ii acorda suficienta importanta in ceea ce priveste intretinerea.Important: Operatia de verificare si incarcare a sistemului de aer conditionat se recomanda a fi efectuata o data pe an si doar intr-un service autorizat.

Verificarea / Inlocuirea bujiilor in functie de tipul motorului

Bujiile reprezinta componentele motorului care se ocupa de aprinderea combustibilului in camerele de ardere (cilindri) si fac parte din doua categorii: bujii cu scanteie (specifice motoarelor pe benzina) si bujii incandescente (specifice motoarelor diesel). Spre deosebire de bujiile incandescente care au rolul de a porni la rece un motor diesel, bujiile normale (cu scanteie) functioneaza tot timpul cat motorul este pornit, avand functia de a aprinde amestecul benzina-aer la fiecare ciclu al pistonului.